torsdag 1. mai 2014

Stikk UT! Mange veger fører til Sollibøvatnet!

01.05.2014: Stikk UT på Sekken! Posten er nå tilbake ved Sollibøvatnet. Mange kjenner de ulike vegen (stiene) dit godt, og kan variere turene ved å velge ruter. Her er en enkel beskrivelse for deg som kommer reisende med ferja og ikke kjenner landskapet på Sekken så godt.

Posten ligger fint ved Sollibøvatnet. Fra ferjekaia kan du følge bygdeveg, skogsveg og traktorveg slik: Gå 150 m rett fram. I krysset tar du til høyre og følger bygdevegen (grusveg) 350 m til nytt kryss. Der tar du til venstre, følger grusvegen rett fram den noen hundre meter og fortsetter på traktorveg 2,2 km til Sollibøvatnet. Du fortsetter til høyre langs vatnet 200 m forbi hytta. Da kommer du til posten og en fin rasteplass. Tilbake kan du gå samme veg, men velg gjerne et av flere alternativ. Disse er skilta og forklart med beskrivelse og kart som ligger på posten. Naturligvis kan du også gå et av disse to alternative stiene opp til posten. Kontaktpersonen forklarer gjerne vegen og setter deg på rett kurs om du har behov for det.

Kontakt: Øystein Eik - 975 91 319   Koordinater: N 6 949 640 Ø 411 315

BILDET: Vinterstemning ved Sollibøvatnet da posten ble satt ut tidlig 1. mai 2014. Foto: Øystein Eik